Chrzescijanin24.pl

sobota, 19 maj 2012
Rozmiar czcionki:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Błąd
  • XML Parsing Error at 1:385. Error 9: Invalid character
Home Ze świata News Szwecja: rodzice w więzieniu za dawanie klapsów swoim dzieciom


Szwecja: rodzice w więzieniu za dawanie klapsów swoim dzieciom

fot. APSąd okręgowy w mieście Karlstad w Szwecji skazał dwoje rodziców na 9 miesięcy w więzieniu i nakazał im zapłacenie równowartości 10 650 dolarów po tym, jak przyznali się do dawania klapsów trójce z czworga swoich dzieci, co uważali za normalną część wychowania.

Stosowanie kar cielesnych na dzieciach przez rodziców stało się w Szwecji nielegalne w 1979 r.

W dokumentach sądowych dotyczącej tej sprawy, nie ma wzmianki o tym, by rodzice w jakikolwiek sposób znęcali się nad dziećmi. Co więcej, sąd przyznał, że mieli oni ze swoim potomstwem "relację przepełnioną miłością i opieką".

Dzieci zostały przekazane finansowanej przez państwo opiece zastępczej. Mike Donnelly, dyrektor ds. międzynarodowych organizacji Home School Legal Defence Association (HSLDA) powiedział, że "jest bardzo mało prawdopodobne", iż dzieci kiedykolwiek powrócą do swego domu rodzinnego. Jego zdaniem, ta sprawa jest typowa, jeśli chodzi o rodziców wychowujących swoje dzieci w Szwecji zgodnie z tradycyjnymi wartościami.

- Wniosek jest jeden: nie jedź do Szwecji. Nie przeprowadzaj się tam, jeśli chcesz mieć normalną rodzinę - powiedział Mike Donnelly.

 

 

 

 

Tłumaczenie i opracowanie: Chrześcijanin24.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Źródło: lifesitenews.com

Komentarze
Dodaj nowy
+/-
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytuł:
 
Wysyłając komentarz potwierdzasz, że znasz i akceptujesz regulamin systemu komentarzy na Chrzescijanin24.pl.
Barbara  - A jak w Polsce?     |2011-01-16 01:24:29
Wolno bic dzieci?
Maciej111111  - Ochyda   |2011-01-03 14:34:08
Czy jestem za zamykanie rodziców w więzieniu ? Jasne że nie ! ale czy jestem
za tym by kary fizyczne uznawać za normalny tryb wychowania ? NIE ! I w głowie
mi sie nie mieści żę szerzycie tu taką propagandę łącząc w nierozerwalny
sposób wychowanie w wartościach z biciem . Idźcie i się nad sobą
zastanówcie ...
ewa   |2010-12-15 19:07:55
a, ja mieszkam w Szwecji i mam dwoje dzieci, które uczęszczaja do
chrześcijańskiej szkoły. Nie jest tutaj aż tak żle !
Anonimowy   |2010-12-09 17:32:31
The court heard that the couple had used a hairbrush, a wooden plank or a hand
to punish their three eldest children - czyli nie ttylko klaps, a regularnie od
lat szczotka derewniana, lub kawałek deski, czyli cos jak padle, to jednak
pewnie by w polsce też nie przeszło, problem nie jest tylko w Szwecji, bo w
Polsce też by chyba zabronili, zwłaszcza że rodzice powiedzieli że mają do
tego prawo bo daje im Biblia. Rozumiem ich postawe, bo mają racje rodzice że
Biblia pozwala, i chcieli pewnie zwrócić uwagę na system prawny poprzez
cywilne nieposłuszeństwo - ale problem jest szerszy niestety bo w innych
krajach też by mogli ich skazać, także w Polsce...
Adam   |2010-12-09 16:54:25
Mieszkam w Szwecji, i mam dziecko, jest mi dobrze, a o wychowaniu pewnym ludziom
sie nie mowi. Wniosek - nie sluchac Mika Donelly, Dla wszystkich mądralińskich
Chreścijan polaczków co nigdy w Szwecji nie byli, pokrytykujcie bajzel jaki
maci wokoło siebie. Ewentualnie pojedzcie do Szwecji, wyróbcie swoje zdanie
nie na plotkach a obserwcajach jak na wierzącego przytało.
Natalie   |2010-12-04 22:59:26
A kiedy zaczną odbierać dzieci rodzicom palącym papierosy w obecności
dziecka? Często widuję następujący obrazek; rodzice prowadzą wózek z
maleństwem, każde z rodziców dzierży w ręku papierosa. I dzieciak to
wdycha.
Adrian  - Brak zrozumienia artykułu     |2010-12-09 11:29:42
W Szwecji tak mają poukładane prawo że państwo bardzo mocno ingeruje w
wychowanie w rodzinie. Czytałem cokolwiek i rozumiem że dla tego ustroju jest
to typowe. Ale nie do zaakceptowania przez nas oczywiescie.
biskup  - Szwecja-rodzice w więzieniu...   |2010-12-02 18:38:13
Szkoda, że nikt z komentatorów nie zwraca uwagi, jaki jest pogląd Boga na
temat karcenia dzieci. Oto ten pogląd i zarazem zalecenie, które objawia
Bożą mądrość:
Przypowieści Salomona 3:12  Kogo bowiem Pan miłuje, tego
smaga, jak ojciec swojego ukochanego syna.
Przypowieści Salomona 13:24  Kto
żałuje swojej rózgi, nienawidzi swojego syna, lecz kto go kocha, karci go
zawczasu.
Przypowieści Salomona 19:18  Ćwicz swego syna, póki jeszcze jest
nadzieja; lecz nie unoś się przy tym, aby nie spowodować jego śmierci.
krm  - Chory kraj   |2010-12-02 17:07:11
Jak widać szwecja to chory kraj a jego mieszkańcy są niespełna
rozumu.
Niestety u nas ekipa Tuska też dazy do tego samego.
Paweł Chojecki  - A u nas protestanci tkwią w błogiej nieświadomości     |2010-12-02 16:52:44
i uważają, że zaangażowanie wierzących w politykę im nie przystoi. To star
postkomunistyczne kłamstwo, którym zainfekowali zbory pastorzy -
współpracownicy SB. Jeśli pozostaniemy bierni, będziemy musieli niebawem z
Polski emigrować...
wujo  - Protestanci być moze tak, ale   |2010-12-02 18:30:53
Co to w ogóle znaczy "przystoi" ? Albo coś jest zgodne ze Słowem albo
nie jest i tyle. Ewangelicznie wierzący nie biorą udziału w polityce, bo
Słowo Boże - co do zasady - o tym nie mówi, i tyle. Pisanie o jakiś
współpracownikach SB to po prostu "bicie piany ".
Julek   |2010-12-02 16:35:03
Jeżeli za dawanie "klapsa" dorosłemu można iść do więzienia, to za
dawanie go dziecku tym bardziej.
Anonimowy   |2010-12-02 16:56:07
nie zgadzam się z tą opinią
m   |2010-12-02 18:12:04
Podobnie jak podczas przewijania, czy mycia dziecka widzimy go nago? Mamy wtedy
zamykać oczy?
Romek   |2010-12-02 16:22:58
Uważam, że rodzic powinien mieć możliwość wychowywania dziecka, klaps jest
w tym pomocny. Nie mówię o czymś więcej. Niektórzy politycy w Szwecji
powinni iść leczyć się!
berti  - jakie "bardzo dobrze"???   |2010-12-02 16:22:13
Dziecko to nie dorosły więc nie może być "partnerem" do rozmowy, nie
przedstawi swoich tez i nie poprze ich argumentami bo jest jeszcze, uwaga,
DZIECKIEM. Czy umieszczenie w jakimś domu opieki i pozbawienie kontaktu z
rodzicem jest ochroną dziecka? Dla mnie jest dręczeniem psychicznym.
Byłem
nie raz uderzony przez moich rodziców kiedy coś przeskrobałem i dziękuję im
za to. Nauczyłem się dyscypliny i odróżniania dobrego od złego.
who_the  - bardzo dobrze   |2010-12-02 14:32:35
I o to chodzi. "nauczanie" czegokolwiek sila powinno byc wlasnie tak
karane. Dzieci to partnerzy, nawet, jezeli niesforni. Dlaczego nikomu nie
przychodzi do glowy stosowac takich metod 'persfazji' wobec doroslych? Czyzby
dlatego, ze maja pelnie praw i sprawa skonczylaby sie dla bijacego w sadzie?
Dobrze, ze gdzieniegdzie dzieci chronione sa przez prawo analogicznie, jak
dorosli
ja   |2010-12-02 16:33:13
Jeżeli dzieci to partnerzy to należy im przyznać pełnie praw od dziecka po
co czekać do 18 lat. Prawo jazdy, niech robią już w podstawówce bo niby
czemu oni nie mogą, a dorośli mogą przecież są równi. Dziecko należy
wychować mądrze, a nie pozwalać mu na wszystko. Wg mnie tak postępują
mądrzy rodzice nawet jak dają klapsa ponieważ zależy im na dobrym wychowaniu
swoich dzieci żeby później nie szkodziły innym i wyrosły na dobrych ludzi.
nie ja  - to głupie   |2010-12-02 20:53:05
teraz Twój partner w rozmowie będzie szukał argumentów i będzie musiał
używać brzydkich słów, bo nie znajdzie żadnego;(
mama  - klaps   |2010-12-04 22:08:03
Chronione, tzn. oddane do domu dziecka? Tam dopiero można poznać
"klapsa". Ale tam nie jest już od rodzica i po cichu by nikt o tym nie
wiedział. I to ma być dobre dla tego dziecka........
petersen   |2010-12-02 13:39:24
To, co dzieje się w Szwecji, jest chore!
Adam Pyra   |2010-12-09 17:07:07
a mnie się wiele rezczy podoba, chciałbym przypomnieć że w polsce prawo jest
bardzo podobne, a pozatym pojawia się pytanie czy to tylko za klapsy... bo nie
sądzę by tylko, bo znam mnóstwo ludzi którzy klapsa dziecku w szwecji dadzą
i nikt im nic nie zrobił
gina  - w temacie...   |2010-12-02 13:31:14
Polecam film "postęp po szwedzku" dostępny na youtube. Włos się
jeży...
Adam Pyra   |2010-12-09 17:03:20
Postęp po Szwedzku, to po części prawda - o homoseksulaistach i poglądzie na
małżeństwo, oraz samotnosci.Co do reszty , to są nieścisłości, czasami
przekłamania, miejscami bzdury, i szkalowanie. Pracuje w przedszkolu, mieszkam
w Szwecji, prawo socjalne Szwdedzkie znam, języj znam, i niestety trochę
poszperałem by mieć second opinion o filmie, i stąd wniosek. Po prostu
żałosne dziennikarstwo i szukanie taniej sensacji.
ewa   |2010-12-15 19:09:52
masz rację Adam, pracyjesz w przedszkolu?, Super, moje gratulacje!!!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Reklama
Reklama
Reklama