Problemy z właściwą potencją mogą pojawić się w każdym wieku i przyjmować  najróżniejsze podłoże. Zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Chorób i Zaburzeń Psychicznych o nieprawidłowościach potencji, mówi się wówczas gdy, stosunek płciowy nie może się odbyć ze względu na niewystarczającą erekcję. Rozwiązaniem do zażegnania tychże problemów jest wsparcie seksuologa oraz odpowiednie ćwiczenia mięśni.

Mięśnie Kegla mogą wyćwiczyć nie tylko kobiety, lecz także mężczyźni. Niestety, ale wiedza w tym temacie nie jest wystarczająca, dlatego mężczyźni nie zdają sobie sprawy z możliwości wypracowania mięśni, odpowiedzialnych za utrzymanie erekcji. Najwięcej uwagi poświęca się mięśniom Kegla kobiet, które ćwiczą je np. przed porodem. 

Ćwiczenia mięśni Kegla u mężczyzn

Męskie mięśnie Kegla zbudowane są z tkanki poprzecznie prążkowanej, co wiąże się ze świadomą kontrolą kurczenia i rozluźnienia ich.

Ćwiczenia dna miednicy u mężczyzn są w stanie wpłynąć na:

  • Wzmocnienie i wydłużenie erekcji
  • Kontrolę nad utrzymaniem erekcji
  • Intensyfikację orgazmu
  • Uniknięcie problemów z oddawaniem moczu

Kontrola erekcji wiąże się przede wszystkim ze świadomością manipulowania mięśniami. Wytrenowanie mięśni Kegla jest w stanie podnieść satysfakcję ze zbliżenia. Co więcej, jeden z mięśni Kegla to mięsień zwieracz cewki moczowej, który odpowiada za właściwe oddawanie potrzeb fizjologicznych. 

Jak wykonywać ćwiczenia mięśni Kegla?

Zarówno w przypadku kobiet jak i mężczyzn ćwiczenie mięśni dna miednicy następuje w ten sam sposób. Wszystko to polega na zaciśnięciu mięśni krocza w ten sam sposób, gdy odczuwana jest potrzeba oddania moczu. Takie ćwiczenia należy wykonywać w 3 seriach, po 10 powtórzeń. Każde powtórzenie powinno trwać nie więcej niż 5-10 s. Cały trening powinien być wykonywany co najmniej 3 razy dziennie. Ćwiczenia te, ze względu na ich prostotę można wykonywać w niemal każdym miejscu. Co ciekawe mięśnie Kegla można wyćwiczyć także na treningu jogi. 

Jak rozpoznać dysfunkcję mięśni krocza?

  • Problemy z płynnością oddawania moczu
  • Niewystarczające wypróżnienie cewki moczowej, co w dłuższym odstępie czasu może przyczynić się do rozwoju infekcji pęcherza i problemów z prostatą
  • Problemy z utrzymaniem erekcji

Poza konkretnymi ćwiczeniami na mięśnie Kegla sprawdzą się wszystkie te, które poprawiają wydolność krążeniowo-oddechową i pomagają kontrolować właściwą masę ciała. Trening aerobowy, to m.in: bieganie, szybki marsz, jazda na rowerze czy pływanie. Zimowe ćwiczenia aerobowe to także jazda na nartach czy snowboarding. Zaleca się także podnoszenie ciężarów, ponieważ taka aktywność stymuluje produkcję testosteronu.

Top